|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 11/17/2005 Meddelanden: 6
|
Hej. Stockholms jiujitsuklubb inbjuder till träningsläger 20-22:a februari 2009. Undervisar gör Philippe Jacomin, 6 dan från Frankrike. Detta är 7:e gången vi har glädjen att gästas av Philippe och hans elever/hjälpinstruktörer. I år samarbetar vi med Stockholms judoklubb som har vänligheten att upplåta sina lokaler för fredagspasset (20 feb). Detta är ett teknikläger med både tachi wasa och ne wasa på schemat. Dessutom kommer ett kortare pass på söndagen innehålla goshin jutsu - självförsvarstekniker, obs det är inte goshin jutsu no kata som avses. Anmälan och frågor tar jag gärna emot via PM. Hälsningar Anders Bifogad(e) fil(er):
Kodokan judoläger 2009.pdf (20kb) nedladdat 41 gång(er).
|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 11/23/2008 Meddelanden: 41 Område: Tyresö/Stockholm
|
Toppenkul!
Jag har för mig att Kenth redan har anmält mig, för det är en självklarhet att jag vill träna för denna underbara fransman igen!
Vi ses på mattan Anders!
Mot oändligheten och vidare.....
|
|
|
[Caroline wrote:]Toppenkul!
Jag har för mig att Kenth redan har anmält mig, för det är en självklarhet att jag vill träna för denna underbara fransman igen!
Vi ses på mattan Anders! Hallå där Caroline! Det stämmer att du är anmäld redan. Vi ses, ha det så bra så länge! Anders
|
|
|
För karta till träningshallarna se:http://www.stockholmsjudoklubb.se/info/lokal/karta.htm (fredag) http://www.jiu-jitsu.se/contact.asp?id=9 (lördag och söndag)
|
|
|
En underbar helg med massor av fin teknikjudo är till ända! Tack Anders för ett toppenläger och STORT TACK till Philippe Jacomin och hans franska kamrater Yves, Daniel och Guy. Nu är man trött i kroppen och intrycken är många men sammanfattningen blir: "Oj, oj, oj va kul det här är! Vill lära mig mer och mer och mer......! Vilken trevlig stämning och vilka underbara människor ni är alla träningskamrater från Sveriges olika hörn"  mer bilder på http://s700.photobucket.com/albums/ww1/cryckan_swe/Philippe%20Jacomin%20feb%202009/
|
|
Registrerade sig: 11/25/2008 Meddelanden: 48 Område: Linköping
|
Jag vill också passa på att tacka för en fantastisk helg! Det tekniska finliret ligger på en nivå så hög att jag bara förmår uppfatta enstaka fragment, men för varje läger lär man sig ändå lite till. Jag känner mig verkligen som en nybörjare trots att jag tränat sen 1981.
m v h Henrik
|
|
Rank: Member
Registrerade sig: 11/25/2008 Meddelanden: 23
|
Tack för upplevelsen! Kul att äntligen kunna träna grunder för sin egen skull. Philippe berättade att hans tränare under 40 års tid var Haku Michigami! (Se länk under historiatråd.) Närmare klassisk judo än så är svårt att komma. Och det i Sverige! Hoppas fler får upp ögonen för det unika i detta om fler tillfällen bjuds. Inte minst förbundet... Hoppas vi ses i Borlänge i helgen. MVH/alberth
|
|
|
Hej. Kul att ni och andra som hört av sig efter lägret är nöjda, det gör att allt arbete med arrangemanget känns meningsfullt även om det inte var så många som ville vara med:-(
En liten rättelse: Jag tror att Philippe menade att han tränat för Michigami sedan 40 år. Michigami avled 2001, så det är nog "bara" i 32 år som Philippe faktiskt tränade för honom.
Vi ses i Borlänge! Anders
|
|
|
Guest |