Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Ordförandevalet [Options]
Ninjin
Postad: Monday, January 19, 2009 12:05:57 PM
Rank: Member

Registrerade sig: 1/19/2009
Meddelanden: 15
Klart att det behövs en tråd att diskutera valet av ny ordförande.
Tycker att det är för lite judo och för få inlägg på forumet. Här är tillfälle att säga vad du tycker.
Själv vet jag för lite om Kent Härstedt och är tacksam om det finns några där ute som kan fylla i luckorna vad han vill på riktigt.
Som det ser ut nu är alla områden prioriterade (ja, jag vet att han är politiker).

Johnny Kullenberg vs. Kent Härstedt
tomas.r
Postad: Monday, January 19, 2009 7:53:35 PM
Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/24/2008
Meddelanden: 94
Område: Stockholm
Helt spontant tycker jag nog att en ordförande i Svenska Judoförbundet bör ha minst 1 dan. (Ja, jag vet att jag öppnar upp för graderingsdiskussionen igen, men den kasnske vi kan ta i en annan tråd) :-)
Stina
Postad: Monday, January 19, 2009 10:39:38 PM
Rank: Newbie

Meddelanden: 5
Område: Varberg
Håller inte med dig tomas.r. En ordförande uppgift är väl inte att kunna mycket judo utan styra svensk judo på ett utvecklande sätt.
tomas.r
Postad: Monday, January 19, 2009 11:54:22 PM

Varför måste det ena utesluta det andra? Är det inte årsmötet som väljer en styrelse som ska hjälpa till med det oxå? Är det en föreningskonsult som behövs finns väl det att anlita? Vid årsmötet tas ju en mötesexpert in från RF (är det väl?) för att hålla i mötet. Tycker fortfarande att man som ordförande i Judoförbundet bör ha bredare kunskap om judo samt mer erfarenhet av judoverksamheten.
gurgelblaster
Postad: Tuesday, January 20, 2009 9:43:02 PM

Registrerade sig: 12/14/2005
Meddelanden: 188
thomas...

säg mig vad skiljer 1Kyu mot 1Dan? förutom en examination........ Du har ju inget kunskapslyft! du kan lika mycket stunden innan du tar 1Dan som du har när du får diplomet, och den kunskapen har du nog inte lärt dig till 1Dan utan genom processen till 1Kyu........ Dina kunskaper som ordförande blir inte bredare av att du examinerar dig till 1Dan.... helst inte med nuvarande tävlingsgradering...... (här ställer jag mig på Keo Cavalcantis sida och hävdar att det rä för lite tao of judo i västvärlden och bara tävla tävla tävla)

Sedan så kan väl han få en enréblijett och få 3 Dan på en gång som ordförande. Det har ju fungerat förut, varför kan det inte fungera nu?

JAg vet inte vem denna mannen är, men ser man på historiken på den här posten så känner han nog kullenberg ganska bra och det blir nog en Putin-drag av detta också...... (det finns en anledning till varför vår världens mest kända och älskade och hatade judoka har blivit premiärminister under nuvarande president)

tomas.r
Postad: Tuesday, January 20, 2009 11:22:49 PM

Förlåt alla!
Jag vet att tråden handlade om Kullenberg vs Härstedt.... Jag ber om ursäkt!! Men någon moderator får väl flytta de sista meddelanden till en egen tråd...

Så du tycker inte att det är någon skillnad på 1 kyu och 1dan?? Du tillhör ju en klubb som inte är med i Judoförbundet. Och därigenom inte kan gradera dig till 1a dan.. (Om du inte blir medlem i en ansluten klubb så klart.... Som några av dina klubbkamrater har blivit) Det är ju klart att du inte tycker att det spelar någon roll om det är 1a kyu eller 1 dan. Att du sedan har så mycket åsikter om vårt förbund, det är lite konstigt tycker jag...

Tävlingsgradering???? Vad har du fått det ifrån???

För min del kan man hänga på en person vilket bälte som helst... Att man (åtminstånne) har 1a dan som ordförande tycker jag är en principsak.. Man får gärna slänga på personen i fråga några dangrader, det rör mig inte... Det är rent politiskt... Han/hon kommer att behöva en (minst) dangrad för att göra sin röst hörd utomlands!
Judosnubben
Postad: Wednesday, January 21, 2009 1:09:58 AM

Meddelanden: 314
[gurgelblaster wrote:]
thomas...

säg mig vad skiljer 1Kyu mot 1Dan? förutom en examination........ Du har ju inget kunskapslyft! du kan lika mycket stunden innan du tar 1Dan som du har när du får diplomet, och den kunskapen har du nog inte lärt dig till 1Dan utan genom processen till 1Kyu........ Dina kunskaper som ordförande blir inte bredare av att du examinerar dig till 1Dan.... helst inte med nuvarande tävlingsgradering...... (här ställer jag mig på Keo Cavalcantis sida och hävdar att det rä för lite tao of judo i västvärlden och bara tävla tävla tävla)

Sedan så kan väl han få en enréblijett och få 3 Dan på en gång som ordförande. Det har ju fungerat förut, varför kan det inte fungera nu?

JAg vet inte vem denna mannen är, men ser man på historiken på den här posten så känner han nog kullenberg ganska bra och det blir nog en Putin-drag av detta också...... (det finns en anledning till varför vår världens mest kända och älskade och hatade judoka har blivit premiärminister under nuvarande president)

Marcus nu är du väldigt offtopic.
Om du vill veta någons uppfattning om vad som skillnaden på en Yudansha och en Mundasha så starta en egen tråd.
Du får gärna starta en egen tråd om forna graderingar också men jag tror att du blir rätt ensam på den tråden.

Så denna tråd handlar om Kullenberg vs. Härstedt eller någon annan kandidat som kan tänkas vilja bli vald.

Ninjin
Postad: Wednesday, January 21, 2009 9:31:37 AM

Jag håller med dig om en sak Marcus. Vi vet vem Kullenberg är och hur han agerar, om det kan man tycka olika. Själv tycker jag att han har både positiva och negativa sidor. När det gäller Härstedt vet jag inget. Finns det inga på forumet som stött på honom i hans judogärning? Har han egna starka idéer eller är han bara en god administratör?

När det gäller hans grad tror jag inte att den spelar någon större roll i Sverige (är kanske lite naiv här) men tror också att det är en nackdel internationellt.

Rätta mig om jag har fel men båda kandidaterna vill: stärka det internationella arbetet, satsa mer på klubbarna, förbättra ekonomin, satsa på både elit och motion osv. Det vill säga vi vill göra allt bättre för alla och inte stöta sig med någon. Noterade dock att ingen lyfter fram barn- och ungdomsjudon som ett prioriterat område.
tomas.r
Postad: Wednesday, January 21, 2009 12:26:08 PM

Vill man läsa mer on Kent så kan man antingen googla eller kolla http://www.kent.harstedt.pp.se/ Det säger inte så mycket om judon men beskriver lite mer av vem han är...
I övrigt vill jag nämna att jag har ett bra samarbete med Kullenberg. Han har hjälpt tll att få fram ett samarbete mellan EJU och INAS-FID. Det innebär att vi är närmare ett Europeiskt Mästerskap och inom en framtid även deltagande för föståndshandikappade på Paralympics. Dessutom hjälpt oss med att öka den europeiska bugeten med en massa €. Även på hemmaplan har han hjälpt till mycket. Så från min horisont så har jag bara gott att säga.
abbe
Postad: Wednesday, January 21, 2009 6:49:11 PM

Registrerade sig: 11/25/2008
Meddelanden: 23
Hej Ninjin (=morot?) och ni andra. Marcus berör något intressant i fråga om judons "innebörd" och tävlingsjudons dominans. Jag är också intresserad av att veta mer om Kent och skickade följande mejl via hans hemsida:

Hej Kent!

Jag heter Alberth Karlsson och är verksam som tränare i judoklubben Källan i Finspång. Många är nyfikna på Dig inför det kommande ordförandevalet. På det svenska judoforumet har en del kommentarer och frågor börjat dyka upp. (judoforum.se)

Jag ser att vi båda har läst Öst- och Sydöstasienlinjen vid Lunds universitet. Min fråga är vilket språk Du studerade, då detta inte framkommer på Din CV?

I Din presentation på förbundets hemsida läser jag med intresse om tävlings- respektive motionsjudo. Inte minst i Japan tycks det finnas en ökad medvetenhet om att dagens "sportjudo" är mycket avlägsen från den judo som Kano skapade - kallad "mänsklig judo" i en japansk bok i ämnet. Tävlingsjudo skulle vara en del av judoträningen - inte tjäna som mål/definition av hela judobegreppet. Är judo att likställa med ishocky? Fribrottning med kläder? För att återge några kommentarer jag hört på sistone. "Judo är för livet" är en åsikt hämtad från en framstående japansk tränare. Är det möjligen denna frågeställning som Du avser med passagen om tävlings-/motionsjudo? Eller läser jag in för mycket? Innebär Din asienkunskap vidare att man kan förvänta sig en djupare förståelse för den "filosofiska" sidan av judo?

Fler med mig vore säkert tacksamma för svar på ovanstående och andra funderingar - gärna på nämnda forum.

MVH/alberth

Vore kul om vi fick svar här, eller hur?
gurgelblaster
Postad: Wednesday, January 21, 2009 8:20:40 PM

Registrerade sig: 12/14/2005
Meddelanden: 188
Snubben:

Allt är tydligen OT för dig i dag va?

Du missade min poäng om du tolkar min text som en diskussion om graderingsskillnader...... JAg ville poängtera att det inte finns någon större skillnad i praktiken mellan 1Kyu och 1Dan..... Och det var tomas som gjorde den här diskussionen OnT

Tomas:

Sulle jag vara intresserad av en Dan examination så skulle jag redan ha gjort det när jag ännu var med i högdalen......
Visst är det fint med ett svart bälte,men som du sa, kunskaperna finns i huvudet, inte i ett bälte.
Detta är dock väldigt OT här....
btw: tävlingsgradering- Graderingsdispansen som tävlande får i inbyte av tävlingspoäng. dispans att endast få göra lilla graderingen.

Sedan var det det här med kullenberg...... JAg skulle likna honom med bush Jr, (fd president) han har gjort mer skada på svensk judo än nytta.....

Sedan skulle jag gå in på det som "moroten?" sa... vad skall svensk judo ägna sig åt? skall vi bara ägna sig åt att skaffa nätverk internationellt i tävlingsjudon och förkovra oss i medlajer och glans..... Eller skall vi följa judons väg i livet och ägna oss åt att vägleda barn, ungdomar, vuxna med eller utan funktionsnedsättningar på en livs väg till perfektion?

Vad tränar vi för? är det för att vinna medaljer eller för att träna upp oss själva?

JAg hoppas att vår nya ordförande (om det nu inte blir kullenberg igen) visar vägen tillbaka till den japanska judon och börjar visa vägen till en mer hälsosam idrott där personens hälsa går före medaljer och glamour.....
Sedan hoppas jag att kent skulle kunna omformulera tränarutbildningarna så att man inte behöver vara universitetsstuderande tränare för att få träna funktionhindrade............

stor EDIT: Ehm, när jag läser hans ehm...... politiska sida..... så ser jag att det är en av våra heltidspolitiker..... Är det så jätte bra att ha en heltidspolitiker som ordförande i en ideell organisation? Okej om det hade varit RF, men i ett SF? kommer inte hans vägar att korsas? kommer han att ha tid med att ägna sig åt judons frågor när han också ska ägna sig åt sveriges frågor på heltid?

Judosnubben
Postad: Wednesday, January 21, 2009 10:36:13 PM

Snubben:

Allt är tydligen OT för dig i dag va?

Du missade min poäng om du tolkar min text som en diskussion om graderingsskillnader...... JAg ville poängtera att det inte finns någon större skillnad i praktiken mellan 1Kyu och 1Dan..... Och det var tomas som gjorde den här diskussionen OnT

Det är som Tomas säger att det spelar en mycket stor roll vilken grad man har Inom Budo/judo.

Om du vill tala om gradskillnader mellan kunskap starta en egen tråd.

Snubben:

Tomas:

Sulle jag vara intresserad av en Dan examination så skulle jag redan ha gjort det när jag ännu var med i högdalen......
Visst är det fint med ett svart bälte,men som du sa, kunskaperna finns i huvudet, inte i ett bälte.
Detta är dock väldigt OT här....
btw: tävlingsgradering- Graderingsdispansen som tävlande får i inbyte av tävlingspoäng. dispans att endast få göra lilla graderingen.

Sedan var det det här med kullenberg...... JAg skulle likna honom med bush Jr, (fd president) han har gjort mer skada på svensk judo än nytta.....

Sedan skulle jag gå in på det som "moroten?" sa... vad skall svensk judo ägna sig åt? skall vi bara ägna sig åt att skaffa nätverk internationellt i tävlingsjudon och förkovra oss i medlajer och glans..... Eller skall vi följa judons väg i livet och ägna oss åt att vägleda barn, ungdomar, vuxna med eller utan funktionsnedsättningar på en livs väg till perfektion?

Vad tränar vi för? är det för att vinna medaljer eller för att träna upp oss själva?

JAg hoppas att vår nya ordförande (om det nu inte blir kullenberg igen) visar vägen tillbaka till den japanska judon och börjar visa vägen till en mer hälsosam idrott där personens hälsa går före medaljer och glamour.....
Sedan hoppas jag att kent skulle kunna omformulera tränarutbildningarna så att man inte behöver vara universitetsstuderande tränare för att få träna funktionhindrade............

stor EDIT: Ehm, när jag läser hans ehm...... politiska sida..... så ser jag att det är en av våra heltidspolitiker..... Är det så jätte bra att ha en heltidspolitiker som ordförande i en ideell organisation? Okej om det hade varit RF, men i ett SF? kommer inte hans vägar att korsas? kommer han att ha tid med att ägna sig åt judons frågor när han också ska ägna sig åt sveriges frågor på heltid?

Försök vara mer saklig och diskutera inte fler olika saker samtidigt.
Då måste du göra en framställan i varje ämne för att sedan kunna ha en plattform att diskutera ifrån.

Anders
Postad: Thursday, January 22, 2009 10:40:40 PM

Meddelanden: 169
Område: Västerljung
Med tanke på alla åsikter som judokas har haft om Kullenberg. (Jag är väl en judoka som har haft åsikter om en del saker.)
Så tror jag att det bara kan vara bra för Svensk judo att få en ny ordförande nästan oavsett vem det är.
Dock anser jag att personen ifråga bör ha en bred judo kunskap. Färgen på snöret säger inget om kunskaperna. Södertälj JK har ett brun snöre på i klubben som har hållt på med judo i 40år och han är j-ligt kompetent.
Sen om den föreslagna Kent är lämplig det har jag ingen aning om.

För övrigt för att räta ut saker. De åsikter som uttrycks av mig är mina åsikter och inte på ngt sätt Södertälje JK. Jag har tagit ett break från den aktiva judon på obestämd framtid.

MVH/Anders
Stina
Postad: Tuesday, January 27, 2009 3:11:39 PM
Rank: Newbie

Meddelanden: 5
Område: Varberg
Håller med Anders. Svensk judo behöver inte bara en ny ordförande, som jag ser det är det många poster som behöver få nytt folk. Vilken färg deras bälten har spelar mindre roll, om det skulle vara avgörande är det väl bara ge dom en högra grad som man gjort så många gånger förr.
Ninjin
Postad: Thursday, January 29, 2009 1:22:58 PM

Visst kan man ha åsikter om Kullenberg men det låter konstigt att man på fullaste allvar inte tycker att det spelar någon roll vem som efterträder honom. Hur vet ni då att ni får någon som är bättre? Jag skulle i alla fall vilja veta mer om vad Härstedt står för i konkreta frågor innan omröstningen på årsmötet. Ingen som vet något?

Stina, vilka poster är det behöver nytt folk (Kullenberg tycker säkert valberedningen)? Kanske ska startas en ny tråd om det.

Abbe. Har du fått något svar?

Och ja, Ninjin = morot
Anders
Postad: Thursday, January 29, 2009 2:59:43 PM

Ja givetvis bör personen ha kvalifikationer som ordförande. Vad jag menade är att det har stormat kring Kullenberg de senaste åren även kring hela styrelsen. Det gör att fokus har hamnat på fel ställe. Så oavsett om kritiken mot FS har varit berättigad eller inte så tror jag att det bara skulle vara bra med nytt blod så fokusen kan återvända till judon istället för personfrågor.

MVH/Anders
abbe
Postad: Friday, January 30, 2009 10:10:28 PM

Registrerade sig: 11/25/2008
Meddelanden: 23
Jo, jag fick förvånande nog (?) svar ganska omgående, vilket onekligen gjorde ett gott intryck på mig. Angående Kents medverkan på forumet citerar jag följande:

"Ps/jag har tittat in på forumet men tycker det är bra att människor får diskutera ordförande valet fritt och utan inblandning av mig i detta läge, det kan lätt uppfattas som kampanjande. Jag hatar mygel så jag vill inte komma nära att bli misstänkt/ds"

Med hänsyn till detta sammanfattar jag det övriga innehållet:

Kent (KH) tackar för mejlet och säger sig uppskatta direktkommunikation. Han har läst kinesiska på öst och Sydöstasienlinjen men de flesta poängen i statsvetenskap och tvärvetenskap. Han blev rekryterad till UD av Pierre Schori (dåvarande biståndsminister och ordförande i Judoförbundet). Besökte med honom judoförbund i andra länder. Har de senaste 15 åren rest till de flesta länder i Öst- och Sydöstasien.

KH säger sig vara mycket intresserad av judokulturen. Citat: "Jag tror att man skulle kunna attrahera ytterligare judoutövare om man faktiskt bjuder också på den viktiga delan av judon som många gånger blir bortglömd."

KH framhäver vidare att tävlingsjudo behövs. Han vill utveckla helheten och tycker att "svensk judo måste vara en plats för alla".

Jag föreslår att ni själva försöker kontakta KH för att få svar på åsikter om konkreta frågor. Det funkade ju för mig...

Hur mycket tid han kommer att ha över att lägga ner på arbetet i SJF undrar jag själv.

"Ninjin" skulle även kunna vara en variant på Ninja. Hemlig person... För övrigt också tecknen för ginseng.Think

MVH/abbe
Judosnubben
Postad: Thursday, February 05, 2009 7:18:19 PM

Tänkte bara lägga ut informationen om ordförande valet här.
Det är hämtat ifrån judo.se

Färgelanda 2009-01-15
Valberedningens förslag till årsmötet 2009
Valberedningen har efter att under en längre tid tagit del av intryck från samtal och möten med klubbledare/klubbar och distriktsförbund, samt de skriftliga förslag som kommit in till valberedningen, beslutat sig för att nominera Kent Härstedt, Helsingborgs Judoklubb till ny ordförande för svenska judoförbundet.
Förslag på omval, Johnny Kullenberg har också kommit in.
Övriga nomineringar; ledamöter, revisorer och ordförande för årsmötet, kommer presenteras under februari månad.
Vid frågor; kontakta valberedningens ordförande Tommy Widekärr, +46733642520, tommy.widekarr@judo.se
Presentation av Kent Härstedt
Kent Härstedt är 43 år gammal från Helsingborg. Han delar sin tillvaro mellan Helsingborg där han är bosatt och där han har sin son Joel (7 år och 6 kyu) och Stockholm där han arbetar och har en övernattningslägenhet. Kent har en varierande bakgrund och startade sitt yrkesliv som sjukvårdare, han fortsatte efter studier i Lund (statsvetenskap och vid Öst- och Sydöstasienlinjen) som rådgivare till biståndsminister Pierre Schori vid Utrikesdepartetmentet (1994-96), senare arbetade han som kolumnist vid bla Svenska Dagbladet (1996-1998). Sedan 1998 efter en framgångsrik personvalskampanj är han riksdagsledamot med plats i Utrikesutskottet.
Kent har sedan tonåren haft en lång rad förtroendeuppdrag inom föreningsliv (elevrörelsen, värnpliktsrörelsen, humanitära organisationer mm). Han är en erfaren och beprövad ledare och beslutsfattare. Kent var under 6 år (parallellt med sitt riksdagsmannaskap) ordförande för Svenska Unicef - FNs barnfond. Under denna period ökade omsättningen från ca 26 miljoner kronor till 146 miljoner kronor, Unicef ökade också ordentligt i medlemstal och organisationen blev utsedd till årets insamlingsorganisation.
Kent har en erkänt hög arbetskapacitet vilket lett till att han fått en rad förtroendeuppdrag av såväl den tidigare som nuvarande regeringen och i andra sammanhang. Fram till valet arbetade Kent som rådgivare till den tidigare statsministern. Han fick också uppdrag som styrelseledamot i SIDAs styrelse mm. Av nuvarande regering har Kent bland annat blivit utsedd till ledamot i Svenska Institutets Insynsråd.
Kent är duktig på att uttrycka sig i både tal o skrift. Han har skrivit två böcker och skriver på sin tredje. Han har fått Försvarsmaktens stipendium för sina föreläsningar. Kent medverkar med jämna mellanrum i såväl radio, tv som olika tidningar och har en stor mediaerfarenhet.
Kent har en social personlighet som gör att han har lätt att möta och umgås med människor i de mest skiftande miljöer och detta har gett honom ett väldigt stort nätverk som spänner över ett brett fält av kontakter inom såväl myndigheter, enskilda organisationer, politik och inte minst inom näringslivet. Han har också efter drygt 15 år av internationellt arbete ett starkt internationellt nätverk.
Kent blev medlem i Helsingborgs Judoklubb 1973. Han har över åren med olika uppehåll varit aktiv på motionsbasis. Kent är idag klubbtränare och tränar just nu för att ta 1 kyu i feb/mars.
I sin ledarstil betonar Kent, struktur, tydlighet, och lyhördhet.
Som ordförandekandidat vill han betona följande utmaningar: stärka ekonomin, öka synligheten, att klara den dubbla utmaningen - att satsa på såväl motion som elit, stärka "vi-känslan" i förbundet (fler gemensamaktiviteter ex fler riksfortbildningar, sommarläger mm), stärka organisationen, öka det internationella utbytet, fler medlemmar och att utveckla judokulturen.

och Jonny Kullenberg

Ordföranden har ordet
Jag ställer upp för omval till ordförandeposten.
Det nya judoåret 2009 har startat med stormsteg, landslagen startade verksamhetsåret med ett läger i Borås. Utbildningskommittén arrangerade (17-18/1) Riksfortbildning i Borlänge med ett 80-tal deltagare på matta, på distriktsnivå i Kristianstad (samma helg som RFB) arrangerades fortbildning med Pascal, Frankrike även där en stark uppslutning med ett 40-tal deltagare. Helgen efter fortsätter judo aktiviteterna med ”Unga Judoinspiratörer” med Ung Judo, Domarfortbildning, domarkurs m.m.… Härligt med denna framåtanda inom svensk judo.
Som vi kan läsa på SJF:s hemsida har valberedningen lagt fram ett förslag till en ny ordförandekandidat. Vilket har skapat oro i landets klubbar och många hör av sig till mig med frågan om jag inte tänker fortsätta? Självklart vill jag fortsätta och utveckla Svensk Judo.
Som de flesta vet tar de stora förändringarna, som vi börjat genomdriva, tid. Inom idrotten finns inga ”snabba lösningar”, vi kan bara konstatera att under min tid som ordförande har judo förbundet fått ett väldigt gott rykte och erkännande:
• Riksidrottsförbundet (RF) och Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) stöttar Svensk Judo
till 110%.
• Den mest drastiska förändringen ligger på den ekonomiska sidan. Från 2003 till 2008 har
nettoomsättningen ökat från 1, 4 Mkr till 6,2 Mkr.
• Idrottslyftet har genom åren inbringat Svensk Judo fantastiska projektmedel. Vår avsikt är
att arbeta för och fortsätta diskussioner med RF-representanter för en ytterligare ökning av
de tilldelade medlen.
Framgångarna på kadett- och juniorsidan kan ju ingen inom Svensk Judo kunnat missa. Det är givetvis denna generation judoutövare som vi med all säkerhet ska satsa stort på lång sikt med sikte på London 2012 samt OS 2016. Idag har vi två heltidsanställda coacher för våra landslag och vår intention i framtiden är att vi ska få fram fler tränare till de olika landslagen. Fem elittränare genomförde utbildningen på ”elittränare utbildningen” på Bath University, England.
Tack vare att jag sedan fyra år tillbaka sitter i EJU:s styrelse och har uppdrag som sportdirector har detta bland annat genererat i ett stort nätverk inom hela världen och att vi fått stora tävlingar och internationella seminarium till Sverige. Detta har inneburit att vi i nuläget är flera svenska judoutövare med uppdrag inom EJU. Vi får inte glömma bort den stora sponsring (2005) som vi Skandinavien erhöll i form av drygt 400 kvm matta och tusen judodräkter varav 2/3 stannade i Sverige.
Fortsättningsvis skall vi fortsätta att utveckla kansliet i Malmö så att klubbarna kan få den service som de är förtjänta av (nya kvalitetsmål är på väg att införas).
Även vill jag fortsätta att utveckla kommittéerna och deras verksamhet. Stärka utbildningssidan med prioritet på klubbutveckling. Ung Judo är givetvis en prioriterad grupp för att utveckla nya ledare inom Svensk Judo. Elitsatsningen skall fortsätta och jag ser med glädje framemot de resultat som det nystartade nätverket för ”elitcoacher i Sverige” kommer att åstadkomma.
På handikapp-, domare-, kata-, och veteransidan har Sverige skaffat sig väldigt gott rykte och vi ska bibehålla och utveckla dessa verksamheter. Med en kompetent och aktiv huvudstyrelse,
tillsammans med alla kunniga tränare, ledare, funktionärer kommer vi att fortsätta med våra framsteg.
Vill du vara med att fortsätta utveckla svensk judo i den riktning som vi har anlagt skall du komma till årsmötet och rösta på mig. Kan du inte komma går det bra att ge fullmakt till en annan klubb som stödjer dina åsikter.
Har du några frågor så kan du när som helst ringa mig på telefon nummer 070-550 8062.
Vänliga hälsningar
Johnny Kullenberg
förbundsordförande
Anders
Postad: Thursday, February 05, 2009 10:56:06 PM

Hmmm... Vilken skryt text. Texten säger inget om vad Kullenberg har gjort. Vad är Kullenbergs del i allt som har hänt? Är Kullenberg helt ensam om framgångarna? Skulle inget ha hänt om Kullenberg inte var vid rodret. Nä jag gillar inte personer som dunkar sig på bröstet som ngn annan silverrygg. Sedan har vi detta (IGEN) om fullmakterna. En jävla otyg om jag får säga min mening. Är man inte där och säger SIN mening så ska man inte ge ngn annan det ansvaret. EN KLUBB EN RÖST!

Men texten om Kent verkar lovande. I mina ögon så verkar han väldigt kompetent som en ny ordförande.

Ngt helt annat. Missminner jag mig eller har inte Schori judo bakgrund också? Eller?

MVH/Anders
m.f-bjk
Postad: Thursday, February 05, 2009 11:55:38 PM

Registrerade sig: 11/26/2008
Meddelanden: 192
Område: Bålsta
Pierre Schori var tidigare ordförande i Svenska Judoförbundet. Det är nog därför du känner igen namnet.
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)