Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Ny på Judo (behöver information) [Options]
Mikaeljudo
Postad: Thursday, September 17, 2009 6:44:32 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 9/17/2009
Meddelanden: 3
Område: Vallentuna
Pray Pray Applause Applause Boo hoo! Boo hoo! Boo hoo! Boo hoo! Jag är ny på Judo och började idag. Och jag undrar, om ni kan berätta om lite tekniker ja kan öva på nästa Torsdag då det är dags igen, vi lärde oss buga, och Att ta tag i motståndarens rock hånga fast det, ta benet runt, och slänga bort motståndaren, :d/ :d/ Brick wall Brick wall Brick wall Brick wall Think Think

Och sedan har vi läxa att göra kullerbytter fram och bak, har ni något bra tips??
Gustav o
Postad: Thursday, September 17, 2009 7:13:56 PM

Rank: Member

Registrerade sig: 8/8/2009
Meddelanden: 14
Område: skänninge
tekniker ska endast tränas i dojon(har jag fått lära mig iallafall) det kommer du ochså få göra mer framöver jag har tränat ett tag nu och vi har tränat 6/7 tekniker än så länge
bästa tipset jag kan ge till kullerbytta är att våga ta lite fart och hållihop benen så kommer du runt. och ha tålamod och ha roligt det är det viktigaste. välkommen till judo :D

vit bälte / gul markering
tränar på linköpings judoklubb

min blogg:http://gustavolofsson.blogspot.com/
Mikaeljudo
Postad: Thursday, September 17, 2009 7:44:47 PM

Ja, Judo är askul.
David
Postad: Thursday, September 17, 2009 10:24:00 PM

Registrerade sig: 8/29/2009
Meddelanden: 5
Område: Stockholm
Judo ska, som sagt, bara tränas i dojon. Men du kan ju kolla in tekniker o.s.v. på http://judoinfo.com/ och surfa runt lite på youtube och hitta material. Angel
Mikaeljudo
Postad: Friday, September 18, 2009 2:40:44 PM

Ja, ta inga detaljer nu. Ja gick min första test-omgång igår, och den va gratis!
Caroline
Postad: Saturday, September 19, 2009 10:32:25 AM

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/23/2008
Meddelanden: 40
Område: Tyresö/Stockholm
Man kan alltid träna balans, stabilitet, smidighet och styrka - kommer att vara till stor hjälp under hela din kommande judokarriär.

När jag började träna fanns det en skön dam i min grupp som stod upp i tunnelbannan utan att hålla i sig för att träna balansen, och någon har säkert sätt mig stå och se helt frånvarande ut när jag väntar på bussen och kanske har jag funderat på något grepp, eller kroppsvridning eller något kata-steg.

men så här i början så öva din läxa - kullerbyttor och börja tänk judo lite då och då så kommer resten eftersom - lycka till!

Mot oändligheten och vidare.....
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)