Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
Jag har varit på Turné i Sverige och Finland med ett dansband. Som jag brukar så slet jag med mig min dräkt och åkte iväg. Hela veckan har varit åt skogen då jag har försökt och få träna antingen lite jujutsu eller judo. Hur som helst så fick jag kontakt men en kille som heter Elias som bor i Kristinestad (Österbotten) Det han gjorde för mig var värt hela veckan. Han ringde till sina klubbkamrater och frågade om de ville vara med och köra.
På Lördagen så dök det upp 5 judokas med antingen grönt eller blått bälte. För mig personligen spelar det ingen roll vilken färg det är runt midjan utan syftet var att för röra sig lite. Eftersom jag var högst graderad så gav de mig äran att leda träningen.
Träningen bestod av div rörelseträning och newaza. De fick pröva på mitt träningskonsept med kast riktningar och kombinations träning. Även om det blev lite stångas=tokrandori så var det svettigt och de såg glada ut.
Hur som helst så ville jag bara uppmana alla andra som är ute på sommaren/semester/tillfällig resa att ta med judodräkten och upplev andra judokas. Även om det i detta fallet att några var helt finskspråkiga och några hadde svenska som modersmål går denna barriär att överstiga. Judon är global och det som skiljer judostilar ifrån varandra är "tänket" men det är det som är det roliga.
Så här med önskar jag er alla en god fortsättning på denna kanonsommmar!
Mvh Micael Öberg
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
Låter som du har haft kul. Jag är ibland iväg på affärsresor själv och tänker varje gång att jag ska försöka träna lite judo men tyvärr brukar aldrig tiden räcka till så jag har faktiskt aldrig lyckats ta mig iväg på ett träningspass. Det som svider mest var när jag jobbade tre veckor i Japan, huvudsakligen i Tokyo, förra sommaren och inte lyckades komma mig till Kodokan en enda gång :angry:
|
|
|
|
|
|
|
Det måste kännas surt. Själv var jag i dina hemtrakter och försökte lura ner några till judoklubben för att få fajtas lite. Tyvärr sprack det men jag får väl kanske dyka upp mitt i terminen. :D Mvh Micael Edited by user den 12 juli 2005 01:48:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
Ja, är du i närheten så är det bara att hälsa på.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.