Judoforum
»
Allmänt
»
Öppen dojo
»
Sista inlägget!!!
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-08-04(UTC) Meddelanden: 7
|
Då har någon (Frej Norling) tagit sig friheten att "frysa" en tråd för att personen anser att det tydligen börjar att spåra ur. Agerandet väcker bara löjets skimmer över personen i fråga och detta forum...
|
|
|
|
|
|
Rank: Member
Registrerade sig: 2008-11-23(UTC) Meddelanden: 72
|
Eftersom han såvitt jag förstår äger både forumet och den server det körs på, behöver han inte "ta" sig den friheten. Han har haft den redan från början.
Han har sedan delat ut modereringsrättigheter för "Öppen Dojo"-forumet till även Kronos och Judosnubben. Kronos markerade att han ansåg att den nämnda tråden började lämna det ursprungliga ämnet. Uppenbarligen ansåg moderatorerna sedan att de försök som gjordes att återfå den tråden till ämnet inte var tillräckliga. Märk väl att de inte raderade diskussionen, och de låste heller inte de övriga trådar som fortfarande diskuterar samma sak.
Det här forumet är tydligt markerat som ett modererat forum med flera moderatorer visade med namn och/eller bild. Om du hade velat göra dina inlägg på ett forum utan moderering, hade du kunnat leta efter något allmänt tillgängligt sådant eller startat ett själv.
/Anders Dovervik, Stockholms Judoklubb
|
|
|
|
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
Ado har redan skrivit ett bra svar men jag vill tillägga att Frej som forumägare inte bara har frihet att hantera inlägg och trådar som han vill; han har även ansvaret för det som skrivs här i en laglig mening.
Det finns tydliga regler uppsatta för detta forum och om någon av oss moderatorer bedömer att trådar eller inlägg inte är lämpliga så kommer vi att göra något åt detta för att inte hela forumet ska spåra ur. Om du inte tycker om detta är du, som Ado skrev, fri att söka upp ett annat forum utan moderatorer.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-10-24(UTC) Meddelanden: 323
|
Hej! Det är helt korrekt det som Ado skriver, jag äger båder forumet och servern som det körs på. Den största anledningen till att jag frös tråden var följande. <b>§ 2.</b> Håll dig till ämnet. Denna regel efterlevdes inte. Och även som Kronos skriver så har jag ett juridiskt ansvar för det som skrivs här i forumet. Om du vill diskutera IK Södra så får du gärna göra det i en tråd som handlar om detta, (förutsatt att reglerna följs). Men så vitt jag kan läsa så handlade den berörda tråden mindre om andra klubbar och mer om IK Södra. Därför frös jag tråden. Observera, detta svar är INTE enbart riktat till dig utan till alla som skrev saker i tråden utan koppling till det ursprungliga ämnet. Hoppas du förstår mitt agerande bättre nu när jag fått förklara mig. Mvh Frej Norling Edited by user den 19 augusti 2005 14:16:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
|
Enligt 5§ <k>Denna lag gäller för sådan behandling av personuppgifter som helt eller delvis är automatiserad. Lagen gäller även för annan behandling av personuppgifter, om uppgifterna ingår i eller är avsedda att ingå i en strukturerad samling av personuppgifter som är tillgängliga för sökning eller sammanställning enligt särskilda kriterier.</k> Du kan säkert göra en egen bedömning om Judoforum.se bryter mot PUL. Edited by user den 21 augusti 2005 15:30:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-08-21(UTC) Meddelanden: 2
|
Oavsett vad som står i PUL, så hade vi nu behövt den nu frysta tråden.
Detta på grund av att IK Södra nu haft det så omtalade informationsmötet och det har inte kommit ut någon information "vad jag sett" om deras tänkta planer för framtiden. Det är ett faktum som ingen PUL kan bortse ifrån.
Detta hade även varit ett judomäsigt drag från IK Södra, att via sin hemsida gå ut och isolera det inträffade till just deras klubb.
Men ni fryser väl även denna tråd nu och stoppar även detta användranam när ni nu får reda på att detta inlägg är gjort av jahaså
:x
|
|
|
|
|
|
|
Som Frej skrev här ovan så frös han tråden eftersom den hade glidit iväg från ämnet. Om du vill diskutera IK Södra mera så är du välkommen skapa en tråd avsedd för detta förutsatt att du respekterar forumets regler och gällande lagar, t.ex PUL.
|
|
|
|
|
|
|
I fyra inlägg varnas det i tråden att den håller på att spåra ur. Svårare än så är det inte.
Vill ni diskutera IK Södra, gör jätte gärna det men i de rätta trådarna. Finns inte de rätta trådarna, skapa nya.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-08-21(UTC) Meddelanden: 2
|
Som sagt, jag lade sista inlägget tidigare sedan rann det iväg...
Ytterligare inlägg i detta löjeväckande forum kommer inte att komma från mig.
Jag önskar er en fortsatt givande tid med ert forum, hoppas att ni tänker till angående publiceringsfriheten i detta forum. Det anmärkningsvärda är att ni inte vet vad jag sitter inne med för kunskaper i fråga om tryckfrihetsförordningar, att i det läget agera som ni väljer att göra är för mig absurt. Jag lämnar därför detta forum åt sin framtid med ett leende.
Tack för mig, hej. :p
|
|
|
|
|
|
|
Så eftersom Frej inte vet vad du har för kunskaper om tryckfrihet så borde han ha lämnat en urspårad tråd olåst? :huh: Ärligt talat så förstår jag inte det resonemanget och hur som helst så handlar detta inte om tryckfrihet utan om att hålla sig till ämnet.
Välkommen tillbaka när du vill diskutera judo och är beredd att följa forumets regler.
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Macco - 2005-08-22 2:26 PM
hmm vad är att diskutera judo då kronos "Välkommen tillbaka när du vill diskutera judo och är beredd att följa forumets regler."
Detta gäller hela judosverige och det är väldigt stort! det påverkar oss alla!!
Nej nej, han svarade på judoolles inlägg ang, hans enorma kunskap inom tryckfrihet och att han lämnar forumet. Inte Något om IK Södra.
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Frej - 2005-08-22 4:56 PM Quote:Macco - 2005-08-22 2:26 PM
hmm vad är att diskutera judo då kronos "Välkommen tillbaka när du vill diskutera judo och är beredd att följa forumets regler."
Detta gäller hela judosverige och det är väldigt stort! det påverkar oss alla!!
Nej nej, han svarade på judoolles inlägg ang, hans enorma kunskap inom tryckfrihet och att han lämnar forumet. Inte Något om IK Södra. Precis, ber om ursäkt om det blev otydligt.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-08-27(UTC) Meddelanden: 10
|
Quote:Frej Det verkarinte som att någon har något mer vettigt att komma med till trådens ursprungliga fråga.
Vill ni diskutera saker som inte hör till tråden så skapa gärna nya trådar som passar den diskussionen.
Låser därför tråden.
*LÅST*
Taget ur den låsta tråden. Förstår inte hur denna låsning frej jorde kan ha några oklarheter i sig? Framgår med tydlighet att ni gärna får fortsätta diskutionen av ämnet men under en tråd med rätt ämnesnamn. Tycker admin och morderators gör ett bra jobb!
|
|
|
|
|
|
Judoforum
»
Allmänt
»
Öppen dojo
»
Sista inlägget!!!
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.