logo
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

kallekula
#1 Postad : den 30 augusti 2005 20:08:00(UTC)
kallekula

Rank: Newbie

Registrerade sig: 2005-08-30(UTC)
Meddelanden: 2

Hur ser vi på det faktum att vår Generalsekreterare Jan Björkman även sitter med i RDK.
Det måste väl ändå vara en uppenbar både jäv och intressekonflikt?
m.f-bjk
#2 Postad : den 30 augusti 2005 23:54:00(UTC)
m.f-bjk

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-11-26(UTC)
Meddelanden: 192

Jan Björkman är invald i RDK av sina domarkollegor i Sverige, däribland mig för att han är en av Sveriges bästa domare, med internationell A-licens. Han gör ett utmärkt jobb som domare, han representerar Sverige vid olika tävlingar och domarkonferanser runt om i världen.
Förbundsstyrelsen bestämmer inte vem som ska skickas till vilken internationell tävling, det gör RDK själva, beroende på vilka som har kvailficerat sig för respektive tävling.

På vilket sätt vill du påstå att JB är jävig? För detta har jag då inte märkt något av??

MVH

Edited by user den 31 augusti 2005 00:07:00(UTC)  | Reason: Not specified

Frej
#3 Postad : den 31 augusti 2005 16:32:00(UTC)
Frej

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-10-24(UTC)
Meddelanden: 323

I väntan och förhoppning om att Jan själv skall bli medlem och kunna svara på dessa frågor som ställs här på forumet så tar jag mig friheten att posta ett mail som svar på tråden.

Quote:

Hej igen
Med tanke på att jag skall förbereda materialet inför nästa möte så gick jag nyss in på forumet och kikade. Gissa vad jag hittade? Jodå en gök som ondgjorde sig över mitt deltagande i RDK (där jag suttit de senaste "100 åren") samtidigt som jag är anställd som Generalsekreterare. I och för sig fick skribenten ett bra svar (t.o.m. lite smickrande) men för Forumets information kan ju sägas att det inte finns några förbud för anställda eller FS ledamöter att även delta i kommittéernas arbete, snarare uppmuntras det. Det enda som sagts, även om det inte finns skrivet, är att anställda inte bör vara ordförande för en kommitté. Detta är också det enda skälet till att jag steg av som ordförande för RDK när jag anställdes av SJF och att Mario D´Alessandro då istället gick in som ordförande RDK.
Historiskt kan sägas att det snarare är en regel än ett undantag att anställda också deltar i kommittéarbete som exempel kan nämnas tidigare kanslianställda såsom Kristiina Pekkola som var engagerad i TUFF (Tjejers utveckling för framtiden) samtidigt, Josef Macias som satt i RGK samtidigt, Lars Österlund med sitt djupa engagemang för utbildning, tja det var väl nästan samtliga anställda vi haft på senare år? Några till fanns det men de flesta kom med här.
Rent allmänt kan sägas att det är ett plus med anställda som deltar även ideellt och de enda som brukar klaga är familjen med tanke på att det oftast är judo som gäller dygnet runt, men de har vant sig numera.
Jag tänker inte posta något inlägg men det kan ju vara en information eftersom jag tyckte mig se att någon undrade
Hälsningar
SJF/Jan

Hoppas detta svarar på din fråga kallekula.

Mvh Frej
Användare som läser denna konversation
Guest
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.